Recenze Hrad Karlštejn

Virtuální prohlídka: Street View
Webové stránky hradu: www.hradkarlstejn.cz
Webové stránky městyse: www.městys-karlstejn.cz

Celkové hodnocení hradu: 10 z 10
Celkové hodnocení městyse: 5 z 10

Popis:
V tomto případě budeme popisovat jak hrad, tak také městečko pod ním. A to proto, že jedno ke druhému už jaksi patří. Po cestě z parkoviště, která pěšky trvá zhruba 30 minut můžete navštívit nespočet stánků, obchůdků, restaurací i hotelů a penzionů. Vzhledem ke klientele, která sem jezdí, nechybí ani suvenýry s motivem Prahy, či ruské čepice – doslova to tu vypadá jako na staré Praze. A popravdě, je to hnus 🙁 Pokud tuto cestu absolvujete ( a můžete třeba koňmo nebo (ne moc levným) taxíkem, dostanete se ke kýženému hradu. Ten Vás svou dominantností zcela jistě uchvátí. Nabízí tři prohlídkové okruhy + prostory za třetí branou.

Přístupnost:
Ideálně autem a to z dálnice D5 Z Prahy do Plně, nebo ze tzv. vnějšího obchvatu Prahy ze směru od dálnice D1 na Ruzyni. Pokud dorazíte do městečka, nemůžete minout parkoviště, kde musíte nechat auto. Parkovné je 80 Kč na celý den. Pak Vás čeká cesta k hradu, jak už bylo řečeno, pěšky půl hoďky, ale celkem pěkná prochajda 🙂

Cena:
Suma sumárum, návštěva se Vám prodraží. Vyjma parkovného se na hradě můžete podívat na tři plus jeden okruh. Ceny netřeba rozebírat, stačí se podívat na stránky hradu. Po cestě se ještě můžete stavit například v Muzeu voskových figurín.

Celkový dojem:
Hrad je monumentem, který se vyplatí navštívit. Prohlídku jednotlivých interiérů necháme na Vás a na stavu Vaší peněženky. Každopádně mějte na paměti, že je třeba si většinu prohlídek rezervovat hooodně dopředu. Bez rezervace Vás tam totiž rozhodně nepustí… I tak se nám tam hodně líbili. Ale co se městečka pod hradem týká, to by fakt nejedno oko uronilo slzu. Jen se divíme, že pro návštěvníky z Německa ještě neprodávame magnetky s Temelínem a pro američany skládačku radaru v Brdech 🙁

Poslední aktualizace: 2014